torsdag 31 maj 2012

Hur man kicksparkar in sommaren!

Nu är det dags för bakutmaning hos Söta saker igen.
Månadens tema är sommar
och för nån vecka sedan bakade jag fotbollskakor.
Det får bli mitt bidrag :)

Inspirationen till kakorna hittade jag här,
men jag har ändrat en hel del i receptet.
 Tänker inte dela med mig av mitt i dag,
behöver provbaka och ändra lite till innan det är riktigt bra.
Men principen är den samma.
Kakdegen formas till bollar och rullas i florsocker.

Sen är ju tanken att de ska spricka lite fint.
Chocolate crincles heter kakan i orginal....
Men ändrar man i receptet så får de konsekvenser!
Tada....
Först blev jag jättebesviken,
men sedan bestämde jag mig för att de såg ut som fotbollar :)
Segmjuka i konsistensen och cholkadiga i smaken.
Riktigt gott!

Allt gör sig bättre på ett snyggt fat!

Eller varför inte på ett snyggt fat i gräset :)

MÅÅÅÅL!

Önskar oss alla en härlig sommar!



2 kommentarer:

  1. Jo, men nog ser de ut som fotbollar iallafall enligt min mening :-) Ser riktigt goda ut!

    SvaraRadera
  2. Ja, i bland blir det bra fast det inte blir som man tänkt sig :)
    Önskar dig en trevlig helg! / Linda

    SvaraRadera