tisdag 31 juli 2012

Serverat på silverfat...

Då var det dags igen för Månadens sötsak hos Söta saker!
Månadens tema är "hemifrån".
Och hemifrån har jag fått med mig mycket.
Både klokskap och tokskap :)
Eftersom jag desutom är välsignad med två föräldrarhem
borde det här temat vara plättlätt.
Borde det ja...
Men så här sista dagen ska man både hinna  med och baka och blogga om det.
Så då fick mitt bidrag bli nåt som verkligen är plättlätt :)
Nötklickar som pappas fru göra,
de ser inte mycket ut för världen men är så goda!
Spröda utanpå och sega i mitten.


Så här gör man:

Mal 200g nötkärnor.
Blanda i 2 dl strösocker,
1 msk potatismjöl och
2 ägg.
Rör till en massa och klicka ut .
Tryck en hel nöt i varje kaka.
Grädda 6-8 min i 175 grader.
Klart!


Tänk att allt blir vackert på ett silverfat :)

Önskar oss alla en härlig sensommar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar