fredag 31 augusti 2012

Ingen stund är som en fikastund!

Kom precis på att det är dags för Månadens sötsak hos Söta saker.
Månadens tema är "Reseminnen".
Jag måste erkänna att jag inte alls har många söta reseminnen.
Det är oftast maten som strår i centrum då.
Att återskapa den söta frukost vi fick på skolresan när jag gick i nian känndes inte aktuellt!
Men nåt jag verkligen minns med värme är fikastunderna på fjället och i skogen.
Varm choklad, rejäla mackor och frukt.
Frisk luft och vackra vyer.
Det är balsam för själen!
 
Så här kommer mitt bidrag till månadens sötsak.
Enkel varm choklad.
 
Mät upp kakao, socker och vaniljsocker i en skål.

Blanda och häll upp i en burk.
 

Jag blandar mitt pulver med kokhett vatten.
Men vill man kan man naturligtvis använda mjölk.
 
I brist på skogsmiljö så här på kvällen, dukar jag på silverbricka.
 

Och planerar höstens skogsresor.
Lingon, svamp, mossa,,,
 
 
och härliga fikastunder!
 
Önskar oss alla en härlig September!


 

2 kommentarer: